27 januari 2008

Garntävling!

Jag tänkte så här:
Det är väl inte bara jag som samlat ihop en ansenlig mängd garn genom åren? I märkliga kvaliteter och färger. Sånt där garn som man egentligen aldrig kommer använda, men - hej, garn är ju alltid garn. Kan-vara-bra-att-ha-någon-gång. Väl?

Härmed utlyser jag nu Agatas Skäms-garn-tävling. I bästa Kristian Luuk-anda uppmanar jag nu alla garnberoende att gå igenom de bakersta hyllorna och de djupaste påsarna och sedan ta en bild med digitalkameran eller mobilkameran på det gräsligaste du kan hitta.
Mejla sedan bilden på ditt mesta skämsgarn till agata99 (at) passagen (punkt) se inom någon vecka.
Vinnaren vinner något stickrelaterat. Förmodligen något från min enorma garnförråd.

För att ingen ska avstå för att de skäms för mycket så går jag ut hårt med mitt eget värsta innehav. Ett luddigt, syntetiskt garn i en färg som gör Kermit avundsjuk.
Jag lovar - det här är inte vinsten i tävlingen! Om inte vinnaren uttryckligen vill ha det.

15 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Ska rota lite och se om jag kan slå dit gröna.
Ha de så gott så länge,
Eva.

Anonym sa...

Ha! Jag vet precis vad jag ska fota!!!

Dödergök sa...

Om jag inte har något garn som jag skäms över men ändå vill fjäska för dig så att jag kanske kan få det gröna skämsgarnet hur gör jag då? ;)
Jag har ju andra saker jag skäms över, dåliga skivor, ostädade garderober, dagböcker från högstadiet och ett par fruktansvärda glasögon från åttiotalet.
You name it, you will see it! :)

Anonym sa...

Hehehe... och JAG vet precis vad jag ska fota... och lova då att INTE fråga mig vad jag ska ha det till... inte en susning, nämligen... än... efter en väldigt lång tid, hihihi...
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som väntar på morgondagen - ljus att fota i? önskedröm?? eller??? ;)

Elena sa...

Ha, ha ... ååååh, vilken underbar tävling. Ska försöka ta mig i kragen och gräva/fota i veckan. Om inte, så kommer jag hur som helst njuta av tävlingsbidragen ... förutsatt att du publicerar dem på bloggen förståss.

Anonym sa...

Kan du inte sticka gröna äpplen av garnet? Du som ska till N.Y...

Susilull sa...

Vilken rolig tävling! Skall försöka hinna ta ett foto - vet precis på vad. Finns i en av mina många garnsamlingar - den i klädkammaren - värstingarnas samlingsplats...

Ha det bra!

Anonym sa...

Hihi - vilken rolig idé! Ska se om jag har nåt skämsigt kvar, brukar ge bort sånt jag inte tror mig vilja ha - så jag får plats med allt det andra!

Musmattan är från Tradera!

Heldri sa...

Det här var ju bara för roligt! Mitt värsta skäms-garn var ärvt och någon hade påbörjat en extremt ful sjal av det hemska mohairblandgarnet. Jag skrivet var för jag har inte kvar garnet längre. Lugn, lugn, jag har inte kastat det. Min kusin fyllde nyligen år och jag kom på att hon gillar ju såna där hemska färger som jag aldrig skulle använda.

Så mitt tok-kermit-äckel-gröna-skämsgarn blev en ananas-sjal istället för att ligga där i hemska-garn-lådan. Så kan det gå. Bildbevis finns på min blogg

Anonym sa...

Rolig tävling! :-)

Tyvärr kastade jag en hel påse med syntetblandat garn. Så det brinner nog extra mycket i sopstationens brännugn :-)

Ska i alla fall bli spännande att se vem som vinner. Får vi andra se alla bidrag, eller bara det vinnande?

ha det bra.

Strumpstickan sa...

Den gröna skulle vara tuff i enspetssjal:)

Lena sa...

Kul tävling! En god anledning att städa bland påsarna. Jag tror att jag har allt garn samlat på ett ställe, men börjar man leta ligger det små påsar både här och där....främst där. nu ska här röjas o sorteras!

Anonym sa...

okej... kan meddela att bildbevis finns i bloggen, hua... Oturligt nog är ljuset lite dåligt denna dag, så det kanske inte syns så väl som det borde vara, eller? Hm, men det ÄR hemskt i verkligheten - LOVAR!!! ;)
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som givit dig länk dessutom, hihihi...
Undrar om du märker det i statistiken? ;)

Strumpstickan sa...

Okej, nu har jag fotat och lagt ut i min blogg... kul tävling:)

Agata sa...

Det gläder mig att jag kunnat bidra med lite glädje!

Men hörni - det räcker inte att berätta att det finns skämsgarner i skåp och lådor - det måste fotograferas och mejlas också!

Jag ser fram emot det som bräcker Kermit-pälsen.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin