24 februari 2008

Bytt är bytt

Och så här blev det med klykor istället för nypor på min tvättpåsesamling i trappen.
I mitten hänger en rödvit klädnypepåse som kommer från min mormor. Den är galet nött, men jag kan inte låta bli att ha med den. Under hela min barndom hängde den i trappen där mormor hade sitt klädstreck, ungefär som det här. Skillnaden var att hon hängde riktig tvätt där på vintern medan jag använder mitt som dekoration.

Det har visst smugit sig in en tidningshållare också i tvättpåsesamlingen. Tja, det är ju ett sånt bra sätt att visa upp vackra textilier, så det gör inget. Även några söta bäbisskjortor hänger där till lyst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Agata! Hängde de såhär förr eller? Jag har nyss ärvt en, som jag använder! Ha en fin dag!

Agata sa...

Såhär på ett tvättstreck? Nej, det tror jag inte. Där hängde ju den rena tvätten. Tvättpåsen hängde säkert undanskymd i någon skrubb.

Fundera gärna på hur många dagar det behövs innan en sån där liten påse är full med dagens tvättmängd.

Ha en fin dag, du med! Och var rädd om arvegodset!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin