25 februari 2008

Funderingar från ett sjukt huvud

* Sitter och tycker synd om mig själv eftersom en förkylning har slagit till med kraft.
Fast inte värre än att jag kommer kravla mig till jobbet om några timmar för att lyssna på en viktig genomgång samtidigt som jag låter bli att andas på mina kollegor. Sen ska jag kravla mig hem igen.

* Försöker förstå saker kring New York-resan. Går det eller går det inte att sticka på planet? Med trärundstickor, alltså. Jag funderar på att vara lite vågad och ta med mig något nytt projekt som jag kan leva utan om de beslagtar det.
Något nytt och inte så jättedyrt, alltså. Fast trärundstickor är ju alltid dyra, förstås...

* Vet ni, jag somnade från Melodifestivalen i lördags. Den realistiska förklaringen stavas säkert f ö r k y l n i n g, men jag vill ändå tro att det berodde på de trista bidragen. Om man kunde rösta på Björn Gustavsson skulle jag ha gjort det.

* Och så kastade jag in en beställning från Stoff & stil nu på morgonen. De har så galet mycket vackert i tygväg och jag kunde inte motstå några fina tyger till fina priser! Fast jag ska ju till kvilttygernas förlovade land snart så jag ska spara mig lite till NY.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ingen aning om mna får ta med stickor på planet, bra fråga! Det bästa är nog om du kollar med bolaget innan. Annars får du väl ta med garn och köpa några när du kommer fram.

Dödergök sa...

Det är bara så tråkigt att vara sjuk. Imorse när jag vaknade visste jag inte ens vilken dag det var, så dagvill har jag blivit efter en veckas förkylning.

Jag har sett lite olika uppgifter om det där med stickor på flygplan, kanske är det olika regler för olika bolag men spontant känns det som att de har hårdare regler i USA.

Jag gillar verkligen din provdocka, fin som snus blev den!

Krya på dig!

lillstrumpa sa...

Denisekitets rundstickor går bra att flyga med - jag har själv flugit med dem till just NY :)

(Läste massa rapporter om att det skulle gå bra innan och tror nästan jag läste ett officiellt anslag på denise-sidan också)

Vet dock inte om det gäller alla rundstickor eller om det är för att de är i plast, eller just denise-stickorna specifikt.

Jag försökte en gång få med mig ett par korta jumperstickor i trä på flyget till Marseille med Ryanair - jag frågade för säkerhets skull i incheckningen eftersom jag inte ville riskera att tvingas slänga stickorna - och fick till slut, efter att tjejen där ringt och kollat med någon slags expert, nej med argumentet att de var för långa och att det skull ha gått nån gräns vid 6 cm. Det vete katten om det stämde, denisestickornas "stick-delar" är ju 10 cm.

Jag skulle i alla fall inte chansa med trästickor, men denise-rundstickor funkar bra!

(Åh NY... o nej, inte blev jag väl avundsjuk nu....)

Agata sa...

soffy - fast det är ju den låånga, tråkiga flygresan jag oroar mig för. Om jag kunde virka skulle det inte vara något stort problem, men det kan jag inte. Å andra sidan har jag ju här nio långa timmar på mig att lära mig. ;-)

dödergök - tack för omtanken. Och tack för att du gillat min provdocka. Själv blev jag så förtjust i de gamla tidningarna tt jag blev sugen på att börja tapetsera någon vägg i vardagsrummet, fastän vi inte alls pratat om det...

lillstrumpa - Denisestickorna ska jag kolla upp omgående.

Anonym sa...

Det blev gula/guldfärgade pärlor! Tack för ditt råd.

Huvudregeln är väl att frågar man om man får sticka på flyget är svaret: Nej. Vissa har frankerade kuvert (till sig själv) ifall de inte få ta med sig stickorna ombord (ibland tvingas man kasta dem). Men plasstickor syns väl inte i bagageröntgen?

Ha det bra.

Anonym sa...

Jag fick inte sticka med mina dominostckor i trä på Fly Nordic Kiruna- Sthlm. Maken satt bredvid och löste korsord med betydligt "farligare" penna, men farligheten i stickan den dan var att den kunde skada mej om vi kom i en luftgrop, eller vid landning.

Jag frågar allltid vid incheckningen, och där vet de aldrig. Äger inga metallstickor så de har aldrig synts i röntgen.

Lycka till!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin