26 februari 2008

*Snörvel, snörvel, host*

Fortfarande sjuk. Jag har tappat smaken, hostar, har lock för öronen och känner mig helt sänkt, men tack och lov är jag inte lika snorig längre.
Jag orkar tackochlov sticka och har tagit mig an ett gammalt ufo, som först skulle bli mössa - för stor, barntröja - för stickig, och som nu slutat som en blivande väska. Och jag har bestämt mig för att bli färdig med den i veckan. Återkommer med mer information.

Häromveckan kom jag hem med en stilig yllekjol från loppisen. Jag blev helt kär i mönstret, men jag är inte säker på att det är en långkjol jag behöver. Ska fundera på hur en liten omgörning kan sluta. Kanske som tunika eller klänning. Jag återkommer senare.
Annars funderar jag mest på hur det kan komma sig att dag-tv emellanåt suger. Är det en interantionell konspiration att mitt-på-dagen-tv ska göra tittare dumma i huvudet, så att vi till slut ska börja ringa dessa korkade stavarätt-program för dyra pengar?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig! Själv måste jag krypa till jobbet i morgon vare sig jag vill eller inte.

Eva i Halmstad sa...

De finns ett liv för alla Ufon, gäller bara att komma på vad.
Jag går hemma om dagarna, tycker inte att de är lönt att sätta på Tv ens, de är så dåligt, först fram emot eftermiddagen kan de bli någon repris som är värd att tittas på.
Tu att man kan roa sej på nätet.
Ha de gott på dej.
Eva.

Anonym sa...

Oj, det låter inte kul! Hoppas att du kryar på dig. Det är ju tur att du kan sticka i alla fall och väskan kommer att bli jättefin. Skall den filtas?

Agata sa...

cina - det måste jag med. Suck.

eva - om jag vore pigg så skulle jag göra andra saker än krypa ner framför tv:n, men just nu är det ungefär det enda jag orkar med.

maria - nja, jag vet inte om jag vill filta den så mycket. Jag gillar randningen som blev när jag började varje färgbyte med ett avigt varv.

Över huvud taget är min plan inte riktigt färdig än för hur slutresultatet kommer bli. Jag måste testa lite olika saker först.

Anonym sa...

Ja, bli fort frisk igen! väskan ser ut att bli jättefin. jag gillar verkligen färgerna du valt!

BusIka sa...

Hej där,
Traskade runt och hamnade på din blogg, kommer att återvända hit för det fanns ljus och harmoni här som var glädjespridande. Det låter som om hon är jätteduktig på att göra spännande kreationer.

Det ser ut och låter så härligt att kunna sticka, har provat några gånger när jag var yngre men det har liksom inte riktigt fastnat *skrattar* Vilken härlig idé att göra en väska. Och den där kjolen, det blir en tjusig tunika.

Förkylningen verkar ha ett fast tag om alla, hoppas att den snart släpper taget om dig.
Kram/IKA

Agata sa...

heidi - ja, visst är färgerna sköna ihop. Nu ska jag bara klura ut hur jag ska fortsätta.

Bus-Ika - välkommen hit! Och tack för kommentaren!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin