19 februari 2008

Jag har påverkat!


Fotot har jag lånat från Bemz.

Ibland lönar det sig att vara en aktiv konsument.

Jag har redan tidigare skrivit att det på önskelistan/inköpslistan sedan en längre tid står en Karlstad-soffa från Ikea, men eftersom deras formgivare förätit sig på tråksoppa så var ingen av deras soffklädsel särskilt aktuell.

Sålunda mejlade jag för några månader sedan en förfrågan till Bemz - detta förträffliga företag som gjort business med att erbjuda andra, skojigare överdrag till Ikeasoffor.
Men nej. De hade inget till Karlstad som ju är en ny soffmodell.

Men idag! Fick jag ett mejl som kungjorde att nu har de tagit fram en Karlstadskollektion. Hurra!

Att de ännu inte har något för hörnsoffor ser jag som en smärre teknikalitet. För det är ju kundvänligheten och lyhördheten som de får en klapp för.

3 kommentarer:

Lena sa...

Tack för tipset! Vi har just köpt en Karlstad hörnsoffa med grå ylleklädsel. Blir lite orolig när filtarna (en i ylle, en i fleece)vi har där redan noppar av sig.... När det är dags att byta har du redan fixat att det finns nya i hörnmodeller, va! ;)

Anonym sa...

Bra konsumentpåverkat!!!

Agata sa...

lena - ska se vad jag kan göra. ;-)

soffy - tack. Jag är både nöjd och lite förvånad själv, faktiskt.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin