24 april 2008

En härlig torsdag!

Bra dag.
Sol. Besked om den senaste löneförhandlingen. Trevliga och konstruktiva samtal. Ny frisyr - nåja, hårklippning i alla fall - samt loppisbesök. Livet på en pinne!
*visslar*

Det här hittade jag idag:
En grön sockerskål. En virkad spets med meanderbård. Vackra knappar (De grågröna med vit dekor är så söta så ni kan inte tro!). En liten bricka. Några spetsdukar. Och längst till vänster en linneservett med monogram.

Och en hel uppsjö med mina älskade pannlappar som nu överstigit 50 i antal i samlingen. Vad ska jag göra av dem? Och var kan jag lära mig tekniken? Den har ju uppenbarligen varit välkänd en gång i tiden...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Agatha!
Du ska bara virka ett rutnät av luftmaskor och stolpar i en fyrkant (Botten) Sen virkar du stolpar i sniklar ovanpå den. Jag tror jag har nåt mönster nånstans. Om du vill kan jag scannra in o maila. Om du har mail på din sida.
Mvh
Annapuh

(Då kan du göra ett talapps-täcke :o)

Anonym sa...

Fin soffa ni köpt!! Och fina fynd idag... för min del bidde det två patinerade gamla lerkrukor. Loppisdagar är härliga dagar! :)

Anonym sa...

Så söta knappar!!! Kan du inte sy ihop alla grytlappar till...en matta?

Agata sa...

anna - Åh, tack! Någon gång ska jag väl lära mig virka, så att jag kan göra mina egna.

Tills dess vacklar jag mellan att sy ihop lapparna, applicera dem på ett tygunderlag eller helt enkelt (?) lära mig virka och virka ihop dem.

Ett litet problem är att de är olika stora, så det skulle nog vara bra att kunna virka så att jag kan virka något varv runt dem som är för små.

sofia - Tack! Vi gillar vår soffa mycket. Ja, loppisar kan verkligen lysa upp en dag.

soffy - Jo. Kanske mattas, kanske överkast, kanske filt. Vi får se.

Eva i Halmstad sa...

Vilken skatt du har där.
Ha en go helg på dej.
Eva.

Anonym sa...

Såna fina grytlappar har jag oxå massor av. Min mormor virkade såna./Kajsa (som tjuvläser andras fina bloggar men inte är riktigt redo att börja med en egen blogg)

teresa sa...

Tror de skulle kunna bli en väldigt fin o egensinnig väska, fodrad m ngt fint tyg.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin