11 april 2008

grå grå grå

En halvtrist vecka är till ända.
Visserligen har jag gjort lite roliga saker på jobbet och privat. Men sammantaget har den känts sådär ... jämngrå. Skönt att läsa att det inte bara är jag som haft det så.
Ikväll väntar bio och hämtmat. (Shit, vad vi i min lilla familj är dåliga på att laga mat numera.) Det ska bli trevligt. En romantisk komedi och asiatiskt käk är ungefär det jag orkar med just nu.

Andra planer för helgen är att ge sig på det blivande sovrummet som ska renoveras. Suck. Det går lååångsamt.
Jag tror att jag hellre bakar lite surdegsbröd och stickar, men jag ska försöka bita ihop och slipa lite vägg eller måla någon garderob. Annars kommer vi aldrig bli färdiga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, undrar om inte jämngrå är rätt utryckt, egentligen...
Grått, JA... men även vitt av all snö som dykt upp titt som tätt, hm. Men, himlen är ju grå, grå, grå ändå... Så, grå, ja... ;)
Och vet du vad? Det är grått idag också!!! :(
Behöver få sovrum fixat här också, men när? Har givit upp liksom... alla tapeter som ska rivas osv... och innan dess då helst få bort möbler mm så man kommer ÅT att riva tapeter. Eller man ska visst riva YTAN på den bara, inga andra under i detta rum heller, hm. Och sedan så massor av spackel - och fundera över HUR lösa problemet med tapeter som släpper upptill, hm. Klippa av och ev göra tjockt lager med spackel? Öh, hemska tanke på allt jobb, suck...
Må så grankott... ngn som känner för att sticka med något skrikigt garn som lyser upp tillvaron... ... ...

Agata sa...

Ja! Det är kanske det som är lösningen - sticka med färgglatt garn.
Fast först ska jag måla klart garderoberna som stått länge. Vårt bekymmer är inte att tömma rum på möbler eller riva tapeter. Allt sånt är redan gjort. Vi fastnar ändå i någon slags förvirring om hur man gör och var man börjar.
Men lite färg på garderoberna är ju ett steg framåt.

Gårdsromantik sa...

Jag som längtar efter att slipa väggar - men då har jag ju haft ett halvt års uppehåll.

Får väl fortsätta virka på mina bakelser!

Hälsningar Maud

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin