12 april 2008

grå grå grå II

I dag har jag gått in i min egen lilla värld - jag lyssnar på ljudbok i Ipoden och svarar knappt på tilltal. "Rummet under golvet" av Kjell Johansson är en fantastisk historia som utspelar sig i slutet av 1800-talet hos samhällets allra minsta. Men inte särskilt glättig och humörhöjande.

Jag har en gång läst den första boken i triologin, "Huset vid Flon", men har glömt den helt. Så jag måste nog låna den som ljudbok också.

Har grundmålat lite garderober, men det är mycket kvar. Och nu måste färgen torka innan jag kan slipa lite i rummet.
Rensade lite i det kaotiska syrummet, men kan inte riktigt komma till ro för att sy något. Så jag sorterar mest tygerna. Eller ... plockar omkring dem. Sortera är ett alltför starkt ord.

Borde rensa ut gamla inredningsmagasin, tyger, prylar, kläder och garn men kommer mig inte för. Borde renovera sovrum. Borde promenera. Borde baka lite och sticka. Borde fundera på hur vi ska göra oss av med sofforna eftersom den nya kommer i veckan.

Borde, borde, borde...

4 kommentarer:

Lenaslera sa...

Ja, visst finns det för många borden ... men det är nog då man ska göra precis det du gör. Strunta i "bordena", göra något annat och vänta på att det grå går över ...

Anonym sa...

Här är det vitt istället för grått antar jag. Snö, snö, snö och mera snö... Klurar på ett paket... Din hemlis

Anonym sa...

Borde kan man vänta med till den stund de går över i "vill".

Gör det du har lust till, och det som absolut tvunget måste göras nu. Stickning, ljudbokslyssnande, avnjutande av gott te eller kaffe och promenader av valfri längd räknas in där.

Kram.

Agata sa...

TACK! Ni är för rara. Ska försöka ersätta bordena med vill, men jag är rädd för att det är den inställningen som i slutänden försatt mig i den här situationen och lämnar mig med alldeles för många borden och måsten. För jag är sannerligen inte särskilt styrd av måsten annars.

hemlis - Åh! Det ser jag fram emot!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin