13 april 2008

Morgonpyssel

I går fick jag ett samtal från Ikea. På onsdag kommer Karlstad "någon gång mellan 08.00 och 21.00. De ringer en halvtimme innan". Det blir ju enkelt att planera den arbetsdagen... Hoppas att jag inte har något möte som jag måste smita från.
Hon som ringde hade en lösning. "Vi kan ändra leveransadress och så kan de lämna varorna på din arbetsplats." Må dä. Men jag är sannerligen inte intresserad av att få en hörnsoffa - oberoende på hur många delar de levererar den i - på mitt jobb.

Så nu ska jag se till att vara tillgänglig istället.

Men nu måste de gamla Tomelillasofforna bort. Håller på och tvättar överdrag för att sedan skeppa iväg dem till loppis. De är lite för nedsuttna för att det alls ska gå att sälja dem, Men på en loppis har ju eventuella köpare chans att provsitta, så de vet vad de har att vänta sig.


Uppdatering - Vid närmare kontroll tror jag att de måste gå en sväng med lite färgmedel innan någon annan får titta närmare på de urblekta fodralen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

De verkar tro att det är den enda sysselsättning man har - att vänta på deras leveranser!

Agata sa...

Ja. Det kallas hybris, om jag inte missminner mig.

Ska försöka se till att jag kan komma loss med kort varsel, så ska det nog gå bra.

Lena sa...

Hej! Vi fick vår Karlstadsoffa i januari. till oss sa de iallafall-Vi kommer mellan 15-21. Jag ilade för att vara hemma och de kom 14:55...
sen monterade vi ett par kvällar!Lycka till

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin