20 april 2008

I mitt hem:

Soffy undrade, så jag kan ju lika gärna visa upp jackan som man knappt kunde ana på bilden i förra inlägget.
På väggen i vardagsrummet hänger en uniformsjacka som jag hittade på loppis för flera år sedan.
Lite nött, lite solkig och fläckig. Men ack så charmig.
Intill hänger ett horn som jag fått av min mamma. Ett loppisfynd det med.
Inuti sitter det en lapp som säger Folkparkernas kostymateljé, så jag antar att den här har varit med i både en och flera buskisföreställningar... Hur den hamnade på en liten gårdsloppis i mitten av Sverige kan man fundera på...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, vilka sköna Beatles-vibbar :-)
Sgt Pepper...

Agata sa...

Ja, faktiskt! Jag har alltid tänkt på den som en biografvaktmästarjacka, men Beatles är ju klockrent!

Anonym sa...

Åh, vilken tjusig! Kanske mannen kan ta emot dig efter arbetsdagen iförd denna o käckt trumpeta in din ankomst...?

Påminner om när jag var på bio för några år sedan o biografvaktmästaren (iförd stilenlig uniform) rev min biljett o visade mig in med orden:
- Var så artig!

Anonym sa...

Vilket härligt, och ovanligt, loppisfynd! Det ska bli kul att se dina andra vrår i huset nån gång!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin