2 april 2008

Jag tyar inte mer

I dag är jag förkrossad och uppgiven, på gränsen till apatisk.
Min jobbdator skulle uppdateras och sedan dess fungerar ... ingenting. Jo, nu har jag fått igång Firefox. Men alla länkar och sparade inloggningsuppgifter är borta, mejlprogrammet har dragit fram en massa gamla mejl från någon skräpande mejlserver från gudvetnär, helt vanliga typsnitt syns inte längre till och 3500 foton är som bortblåsta. Och någon backup är inte gjord sedan årsskiftet.

IT-tekniker står inte särskilt högt på min julklappslista just nu. Faktiskt inte alls, om jag ska vara ärlig.

Mitt goda humör är som brtblåst och jag kan knappr hitta rät tangentr på tangntbrdet. *gnöl*

Kanske, kanske kan ett stickkafé få mig på bättre humör, men jag tvivlar. Risken är stor att jag bara agerar folkilsket och sitter och morrar i ett hörn. Varning utfärdas härmed.


Uppdaterat: Nä, ärligt talat känns det som om det enda som hjlper är en försvarlig mängd sprit. ska fundera på det.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ehhh... tur man INTE är IT-tekniker då, kanske... Lika farligt vara IT-assistent/HelpDeskare? ;)
Dock skulle jag behöva installera om min egen dator på jobbet - ifall att ett progg skulle kunna tänkas fungera då... tveksamt antar jag ;) Och jag överlever dock utan, de andra håller mycket väl koll på mig ändå, suck...
Och inte snacka om att man BORDE installera om HELA datorn hemma... Men, skomakarens barn, du vet... Orka efter en dag på jobbet? Hm, idag kaos tror jag... teletid 9-17 och kändes... öhhh, innan man ens kom dit idag - huvudvärk...
Ja, stickningen fick stanna hemma idag, huvudvärk och upplockande av maskor som inte fås att stämma i antal... Nä, inget för huvudvärk och jobbarbete nej ;)
Må så grankott och datorer är alltid en HAN om du skulle råka undra... klart konstaterat!!! ;)

Anonym sa...

Usch och fy! Hoppas det blir bättre!

Agata sa...

Jo, visst hade man hoppats på att allt skulle bli bättre. Men.
I dag upptäckte jag istället att nästan alla musikfiler försvunnit samt - vad värre är - allt under min profil på mejlservern. Det innebär att alla mejl (även sparade) och mejladresser är putsväck. Även kalenderuppgifterna är borta. Allt. Sedan nio år.

Jag tror inte att jag någonsin varit med om något mer förödande. Hur jobbar man vidare nu?

Dödergök sa...

Holy crap! Datorer är skit.
Tänkte säga något uppmuntrande men jag kom inte på något. Fan rent ut sagt.

Byian sa...

Usch och fy, vad ska man säga! Ingenting. Otack är världens lön. Life is a bitch and then you die. Och så vidare.
Det där med sprit låter som en god idé

Anna sa...

låter hemskt! Hoppas att det löser sig. Annars SKÅL!

Lena sa...

Stackars stackars dej

Sånt man vet kan hända, men absolut inte vill ska ske.
Kul dock att läsa om din NY resa.
Trevlig helg bland spritångorna!

Agata sa...

VARMT TACK för all omtanke. Jag har avreagerat mig med lite stickning. Dock inget vin än. Det kommer kanske i helgen. Har talat med it-muppens chef och får förmoligen tillbaka mina mejl. På måndag visar det sig.

Ha en trevlig helg allesammans!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin