1 april 2008

Garniga inköp

Trots trevlig dollarnivå och låga priser så var jag en måttfull konsument under NY-besöket, och det gör mig faktiskt en smula stolt även fastän jag å andra sidan är gravt missnöjd med att jag inte köpte mer saker när jag väl var på plats.

Men som sagt - de Njo jårkiska garnbutikerna var inte direkt överfyllda av saker. Och det mesta finns att hitta i svenska butiker. Men här syns i alla fall min lilla skörd. Tre böcker, stickmarkörer och några plastmojänger som man kan göra garnbollar med. Hyfsat billiga saker, alltsammans. Men mitt huvudsakliga mål - att köpa Knit Picks-rundstickor gick åt skogen. De finns tydligen bara på deras internetshop som inte postar saker abroad. Och inte finns det någon svensk återförsäljare heller. Suck.
Tre härvor Manos del Urugaygarn och två små mjuka härvor alpackagarn fick följa med hem. Mer garn än så blev det inte.
Men de små knapparna var ju galet söta, även om de kostade lika mycket som tjusiga knappar i Sverige (om inte mer!) Jag vågar inte berätta hur mycket de kostade styck, men låt mig ge en ledtråd - man fick en grande latte på Starbucks för samma pris... Men visst är de söta!

9 kommentarer:

Marianne sa...

Härliga garner och böcker du hittat i NY.
Det finns dom som säljer knitpicks här är ett ställe som jag tror lev. till sverige www.getknitted.com och så finns ett ställe här i sverige också www.slojdhantverk.se men där finns bara metallsettet.

Anonym sa...

Skitsöta kortknappar!

Anonym sa...

Superfina!

Heldri sa...

knapparna med kortdamerna (ser inte om det är hjärter-, runter-, spader- eller klöverdam) var ju helt underbara!

Anonym sa...

Du tar väl med dem på en liten show-and-tell? ;)

Dödergök sa...

Du vet väl att det inte är kvantiteten som räknas!? ;) Manos garnet är så makalöst vackert, jag drömmer om att sticka någonting till mig själv i garn därifrån men ekonomiskt är det nog mer realistiskt att typ sticka en mössa eller en barnbolero. Men vackert är det.

En kaffe dricker man ju upp, knappar kan man ju ha kvar hela livet! :)

Anonym sa...

Tänk inte på vad knapparna kostade, tänk istället vad du skulle ångrat dig om du inte köpt dem! Eller om du druckit kaffe istället....

Agata sa...

Tack för alla sympatiska synpunkter. Ja, jag ångrar inte att jag köpte de vackra knapparna istället för kaffe. (Ärligt talat så gjorde jag både och...)

Anonym sa...

Åhh, vilka söta knappar :-)

Känner du ingen i USA som kan köpa och skicka stickorna till dig? Eller känner någon, som känner någon som bor i USA?

Trösttankar genom etern: de som ska sköta om datorerna är ibland inte de mest lämpade.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin