26 maj 2008

Dödens trädgård

Tillåt mig presentera *trumvirvel* ...
Liljebaggarna.

Tillbaka i massor, ätandes mina krolliljor.
Så jag tillbringade gårdagen i rabatten, som en illvillig liljebaggsmördare. Klämde och krossade.
Låt dig inte luras av den vackra, röda färgen. Det här är otäcka djur.

Dessutom har jag tagit död på ett körsbärsträd.
Med flit.
Så ondsint är jag.
Men träd som sprider sig med #€"#€% rotskott i hela trädgården kan jag bara inte tycka om.
Nu har jag barkat i flera år, och i år blommar det inte längre. Nu ska jag plantera ett träd som blir stort och täcker grannarnas balkong, men inte sprider sig överallt. Några tips?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Jag gjorde det lätt för mig i år. Körde över liljorna med gräsklipparen. Jag hatar att klämma ihjäl de där baggarna. När pojkarna var små gjorde dom det för en billig penning.

(och så har jag köpt mig ett körsbärsträd:)

Anna sa...

Äckliga djur. Har lagt ner liljor fastän jag älskar dem. Har fullt upp att jaga sniglar...

Agata sa...

Klokt att lägga ner (eller att köra över;-)) Vi får se hur många år jag står ut.

Anonym sa...

Usch ja, liljebaggar är inte roliga! När min brorsdotter var liten tittade hon förskräckt på mig när jag dödade och dödade ;)

Kommer inte på något träd just nu!

Whiskey sa...

Hehehehe.. De där jäklarna är hopplösa! Själv är jag elak på RIKTIGT.. Jag lägger dom i en burk med lacknafta. Som står på en hylla i källaren. Snacka om dödens!
Här har de jäklarna precis börjat mumsa på mina spröda skott. Burken ska fram efter vintervilan.. Med kommande bildbevis ;)

Agata sa...

whiskey - Ja, det har jag också provat. Fungerade utmärkt när jag hittade en lilja med 5-6 baggar på. För annars hinner de andra försvinna medan man klämmer ihjäl den första. Nu höll jag glaslådan under och skakade av allihop. De dog en snabb och glädjande plågsam död. ;-)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin