8 juni 2008

ÄNT-LI-GEN

Hon är färdig! Till slut lyckades jag klura ut lösningen med Lady E:s avslutande trianglar. Ibland är det inte svårare än att man backar ett steg och läser instruktionen noga...
Nu ligger hon i block och ska förmodligen få lite fransar i kanterna som det anstår en riktig dam.
187 ståtliga centimeter blev hon till slut, stickad i Noro Silk Garden 211. Jag har inte vågat räkna efter hur många nystan det blev, men säkert 8-9. Minst.
Och kanske skulle formen mått bättre av att jag varit mer konsekvent med stickfastheten, men Silk Garden är ett förlåtande och frikostigt garn, och därför har jag ingen plan att riva upp och göra om. Jag blockar istället. Rejält.
Nu återstår funderingen om jag ska fodra henne med något. Ett vackert råsidentyg hade verkligen gjort henne festlig, men frågan är om det inte bara leder till att hon blir hal som en ål och slinker iväg i obevakade ögonblick. Och det vill vi verkligen inte.

Tack alla ni som ville hjälpa. Det värmer att det finns så många som erbjuder sig när man inte förstår. Stickvärlden är lika varm och gosig som ett Kid Silk Haze-nystan.

8 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Så fin den blev, ett konstverk i sej själv.
Må så gott på dej.
Eva.

Tomtan sa...

Riktigt fin! Har kastat ögonen på det där mönstret länge men inte vågat... //E

Dödergök sa...

Grattis måste man väl säga, för jisses vilket jobb du lagt ner, jag är jätteimpad och dessutom har du fått mig att gilla Noro garn något som jag nästan trodde var en omöjlighet! ;)

Anonym sa...

Åhh, vilken fin och spännande sjal!
Härliga färger...jag är verkligen imponerad över jobbet du lagt ner på denna stickning!!

Polly sa...

Gud vad fint! Vad duktig du är!

Anonym sa...

Den där är ett mysterium för en som inte är så bra på att sticka, och den blev jäättefin!

Maria sa...

Wow, vilket jobb!!

Majstess sa...

Jättefin!!!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin