25 juli 2008

Man tager vad man haver

Än har inte riktigt den där värsta rötmånadsfukten trängt in, så jag passade på att tvätta mina två loppis-trasmattor igår. Efterom de bara kostade tio kronor styck hade jag råd att misslyckas.

Med hjälp av en barnpool och en stabil trädgårdsmöbel i trädgården gick jag till attack.
Det här var en galet smutsig matta med små vita färgstänk här och var, men med en rotborste, såpa och armmuskler gick det bra.

När sambon sedan fick köra med högtryckstvätten för att skölja så blev alla glada!

Barnpoolen kostade bara 39 kronor för några somrar sedan när vi trodde att den skulle behövas, men det kan lätt räknas in i sämsta köpen någonsin. Pluggarna vägrar att sitta kvar i hålen, utan ploppar uthela tiden. Inte ens silvertejp hjälpte, så till slut gav jag upp och hoppades på att stabiliteten skulle räcka under hela tvätten. Och det gjorde den.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar din uppfinningsrikedom.... Det är roligt att se vad du fyndar..Jag tror att mattorna kommer att hinna torka för de har ju lovat vackert i flera dagarnu och om man hänger mattorna i solen och vänder sem ofta så torker de bra. Själv får mina vänta för vi är mitt i skörd ab hö så nu får vi slita och det går massor av saft mellar hölassen./ Eva

Anonym sa...

Har varit på lillsemester, ska posta ett litet paket till dig nästa vecka innan jag åker iväg igen ...

//Hemlis

Anonym sa...

Smart! Och så fina saker du fyndat, stora - men fina!

Maria sa...

Sådär såpskurade jag alltid mina trasmattor i mina föräldrars stuga förr, men hade ett gammalt badkar som blötläggningskärl. Nu blir det i badkaret här inne istället och sean skölja med trädgårdsslangen...

Agata sa...

eva - japp. De är redan torra efter den härliga sommarvädret.

anonym - ååh, då har jag något nytt att längta efter! Va kul! Hoppas din fortsattasemester blir bra!

soffy - Jag är nöjd! ;-) Det brukar jag iofs vara med mina loppisfynd...

maria - Ja, jag försökte mig på ett oldfashion-knep när nu mattorna var för långa för tvättmaskinen. Ett badkar låter bra mycket mer praktiskt än en plastpool som har storpunka!

Lisa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin