27 juli 2008

Mer loppisfynd

Helt nytvättad, ostruken och ofärdig ligger ett av sommarens loppisfynd här i morgonsolen - ett lapptäcke av yllelappar kostade bara 20 kronor. Färgerna är lite 50-60-talsaktiga, och jag ska sy på entt bakstycke och en ram i någon lämplig färg runtom. Sen, nån gång. Nu ska jag fortsätta njuta av det vackra vädret och försöka att inte bränna min stackars kropp mer. Jag är verkligen inte gjord för solen...

Och min linsjal ser ut att klara sig. Tack vare min snälla stickkafékamrat Maria som hade en halv härva lingarn kvar. Tack alla ni andra som engagerat er i min garnjakt.

I väntan på lingarnet stickar jag på något som från början skulle bli ett par vantar i Morjärvsgarn och loppisfyndat växtfärgat garn, men som blir så galet stor att jag har ändrat planen.
Det får bli en provkarta över olika mönster, sen ska det filtas och bli ett tjusigt fodral till min mobil.

2 kommentarer:

Dödergök sa...

Vad inspirerad jag blev av det här inlägget, helt plötsligt kände jag en stark lust att ta fram symaskinen och göra klart alla projekt som ligger och skräpar. Synd bara att jag är många mil från min symaskin men jag hoppas att lusten sitter kvar när jag kommer hem.

Mobilfodralet blir jättefint, det är så roligt att mönstersticka så där lite på känn.

Clara sa...

Tur att du fick tag på garn! Det garn du har kommer från strikk, men senast jag var där fanns det inte kvar i just den färgen.
/Clara

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin