26 augusti 2008

Jag har sån tur ibland!

Ibland har man tur.

Jag läser Ylle & Bläck av Celia B. Dackenberg på kvällarna. Tänk att kombinationen författare och stickade plagg kan vara så fängslande.
Celia B. Dackenberg är också författaren till den fantastiska boken Sparat - små stickade kläder från vår barndom som jag lånat flera gånger på biblioteket. Kanske inte för att det handlar så väldigt mycket om min egen barndom - mer om min mammas - utan mest för att det är så bedårande små plagg i boken.

Jag har varit så oändligt förtjust i den att jag just har funderat på att efterlysa den på samma ställe som jag hittade Ylle & Bläck på. Eftersom den är utgången hos bokförlaget, och inte finns i butikerna längre.

I morse hade några av mina kollegor rensat sina bokhyllor inför vår kommande ombyggnation. På ett bord låg en trave böcker som jag förstrött gick igenom. Det brukar inte vara så kul saker i de där högarna.

DÅ! Hittade jag Sparat-boken! Någon har inte förstått vilken skatt de satt på! Eller så måste man vara nostalgiker, stickare och samlar för att gå igång på en sån bok.

Hurra!

5 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Det bästa med att vara sakletare är att rätt vad det är så står fyndet mitt framför näsan!
hej fr. Tant Kofta

Anonym sa...

Wow vilken tur! Tänk att den varit så nära hela tiden.

Agata sa...

Hej själv tant kofta!

Jo, sakletare är nog lyckligare människor än andra. ;-)

maria - jamen, eller hur! Konstigt, va?!

Dödergök sa...

Å jag älskar den där boken, den är så inspirerande. Jag skulle kunna sticka alla mönstren och den är rolig att läsa också. Nu blev jag lite avundsjuk. :)

Marielle sa...

Wow! Den har jag också försökt få tag på men jag har fått nöja mig med att kopiera några sidor ur den.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin