23 augusti 2008

Kärlek, ren kärlek

Jag har tillbringat fyra timmar på loppis idag. Och kommit hem med massor av fina saker, så nu skämmer jag bort mig med lite kaffe, surfning och stickning. För det är jag värd. ;-)

Till vänster syns min egna innovation - mönsterklämman. Först försökte jag klämma fast mönster och en linjal på en skiva, men det blev galet omständligt. Med den här klämman är det oändligt enkelt att hålla koll på vilket varv man är på. Men det är ingen bra idé att använda ett originalmönster, för det blir väldigt hopvikt.

Annars syns min nougatbruna kidsilkhaze-sjal på översta bilden. Den har plockats fram igen i den mellanperiod som uppkommit då linsjalen är klar men innan jag kommit på vilken kofta jag ska sticka.


Det var länge sedan jag visade upp något loppisfynd, så senare ska ni få se en del av allt jag kom hem med idag. Här ser ni dagens finaste - en gammal mugg från Gustavsberg. Jag misstänker att det är en patient, eller personalmugg från akademiska sjukhuset i Uppsala. Mycket vacker! Jag är redan djupt förälskad i den.

3 kommentarer:

Lena sa...

Det är alltid så roligt att ta del av dina loppisfynd! Var bor du nånstans, det verkar finnas så många underbara loppisar i din trakt? Nya kaffekoppen var urfin-grattis!

Åsa i Skuttunge sa...

-som arbetande på Akademiska sjukhuset måste jag gratulera dig till detta fynd! Det är nog ganska gammalt för det jag har sett har varit med bruna medicinalväxter. Ska höra med min mamma hon jobbade där från 1956....
-såg de fina spinnvingarna du skickat till Tina. Du är snäll du!!

Agata sa...

lena - jag bor bra nära mitt i Sverige. Och jag tycker inte att loppisarna här är särskilt bra, men allt är väl relaivt. ;-)

åsa - tack tack. Ja, medicinalväxterna har jag också, både koppar och tallrikar. Och en mugg liknande den här, men de måste vara nyare.
Äsch, jag såg bara ett tillfälle att föra samman behövande med rätt verktyg.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin