4 april 2009

Måsten

Två turkosa pannlappar och en länge eftersökt tillbringare till min samling av Medicinalranka satt väldigt fint. Tillbringaren var väldigt smutsig och kostade bara 50 kronor.

Medicinalranka kommer från Gustavsberg och är ritat av Stig Lindberg. Det har använts inom landstingen runtom i landet, och vissa får säkert bara dåliga vibbar av det. Men eftersom jag började samla på det långt innan jag jobbade extra som vårdare och kände igen mina tallrikar så gör det inget för mig.

Jag är bara intresserad av de äldre varianterna som har dekoren under glasyren och där godset är lite gulare i tonen.
Och för den som undrar: Jo. Jag behövde verkligen en kanna till. Verkligen.

3 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej!
Självklart behöver du en kanna!
Det behöver alla loppisrävar.
hej fr. Koftan

Maria sa...

Underbara grytlappar!

nattugglan sa...

Ja jag kastar inte gamla gardiner,,kan ju behövas till nått om inte det blir gardin. Hihi,,dedär grytlapparna har jag virkat nu för inte så länge sen..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin