27 maj 2009

Mitt textila museum

Någon gång lade Anna-Greta Malmgren ner mycket möda i skolslöjden för att brodera sina initialer på en rödrutig kökshandduk. Och det är ju inte så originellt. Men att den fasttråcklade papperslappen har fått sitta kvar, så att man ser den lite klumpiga skrivstilen med bläckpenna, och informationen Klass 3b - det är inte så vanligt.
När fyndet sedan kostar 15 kronor på loppis kan man inte bli annat än glad.


En ljusstake från Housedoctor fanns också på loppis för 20 kronor. Vet inte riktigt om jag tänker behålla den, men ett litet tag får den stå hemma innan jag bestämmer mig.

5 kommentarer:

Lena sa...

Vilket arbeteoch vilket roligt fynd. Tänk vad hon svettats och broderat. Sen blev den för alltid lagd i ett skåp.... Vilken tur att du hittade den, nu har Anna Greta Malmgrens skolarbete äntligen kommit till glädje!

SF sa...

Vilka mysiga fynd!

Agata sa...

Lena - Ja, men visst! Lite sorgligt på ett sätt att någon först vårdat handduken i många år, och så hamnar den lite snopet på loppis. Men roligt för mig!

Signe - Tack! Jag blev också nöjd.

Dödergök sa...

Vad rörande på något vis , att hitta en 9-årings blod svett och tårar (eller vad vet vi Anna Greta var kanske en hejjare på att brodera) på loppis.

Liskoplisko sa...

Behåll inte ljusstaken, jag har en likadan som jag köpte för betydligt mer än en tjuga. Den ska bort! Den har ingen själ. Men det har handduken!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin