2 juni 2009

Det stickas lite nu och då

Jorå, jag stickar också. Vill jag bara berätta för alla som börjar misströsta om att det alls finns ens en gnutta stickning kvar på den här bloggen.

Jag försöker hinna bli klar med en liten bäbiströja till en nykomling som ska födas vilken dag som helst.
Mönstret kommer från Drops. Garnet är fabel och snart, snart har jag stickat färdigt.

Och så ska jag haka på Tant Koftas knitalong med en kofta som stickas uppifrån. Garnet blir nog det här blå, syrafärgade ullgarnet som en snäll familjemedlem donerat till min samling.

1 kommentar:

Zazza sa...

Tack för tipset till mönstert på babytröjan. Har själv köpt Fabel och tänker sticka till mitt barnbarn som beräknas komma om 55 dagar. Den blå färgen på det andra garnet är underbart, ska bli kul å se det uppstickat. Ha det bra och glöm inte VärldStickeDagen den 13-6. Zazza

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin