27 juni 2009

Härliga sommardag!

En dag i solskenet. För att inte bränna upp mig så tog jag flera olika svängar och rensade lite ogräs här, klippte lite gräs där eller bara njöt av prakten.
Under äppelträdet står min ärvda trädgårdsstol. I år är det tokigt lite kart på äppelträden - någon som vet varför? Kylan?

Den vackra vita rosen blommar generöst, men jag har inte en aning om vad den heter.

Mina aklejor drabbades av någon sjuka för flera år sen, och vägrade slå ut. Men i år har en velat visa upp sig. Gräslöken borde ha plockats in för länge sen, långt innan den gick i blom och de vackra liljorna som inte heter kejsarkrona trots att jag alltid kallat dem det, utan något helt annat mår bra i rabatten.

I den stora rabatten skiner spegelklotet vackert invid alunrot och mer liljor.

5 kommentarer:

Mikaela sa...

Månne det är en midsommarros?!

fale artut sa...

Kan det vara Polstjärnan?

Agata sa...

Tack för tipsen - jag ska kolla upp dem.

Anonym sa...

Dina oranga liljor heter Brandlilja. Har själv sådana, en favorit.

Lisa sa...

Kan vara Polstjärnan eller Finlands vita ros. Fin är den i alla fall!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin