29 november 2009

Glad advent!

Å så blev det första advent igen. Med adventsljusstake och glöggdoft och minusgrader. Fast utan snö.
Nu gäller det att passa på och njuta, för det är en härlig tid som väntar. Jag tycker verkligen om julen. Jag tycker om att ordna julklappar och julpynt och julmat. I rimlig mängd.

Och det är väl det som är tricket. Att inte ta ut sig och hitta på galna förväntningar som man själv och andra ska leva upp till.


Träkärlet har nog längre tillbaka använts för att hacka kött i, för det är ganska trasigt inuti. Under finns ett bomärke och ett årtal. 1873 tror jag att det var - jag glömde givetvis bort att fotografera det innan jag fyllde det med småsten för att ljusen skulle stå jämnare.
Porslinsiffrorna kommer från Vackra hem och kommer nog hamna ovanför någon krok framöver.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin