29 november 2009

Glammig väska

Hon är diskret söt, den här smyg-glamourösa lilla sammetsväskan. Och svart som natten är hon en tuff utmaning för kameran i novembermörkret.
Hon hängde tillsammans med ett gäng pinsamt moderna väskkompisar på min närmaste Kupan-butik, men jag anade att där fanns mer att hämta.
Så jag letade, hittade en öppning, och se! Den lilla fickan stängdes med tryckknappar och är fodrad med ett tyg som tydligt är äldre. Jag gissar på 40-tal.
En glammig festväska för alla glammiga fester jag sällan blir bjuden på! ;-)

Jag kan inte låta bli att undra vad den har fått vara med om tidigare i livet.

Vad hon kostade? 15 kronor...

2 kommentarer:

mammagumman sa...

Jättefin. Jag älskar sån gammal sammet. Hade en väldigt tjusig hatt i sån sammet en gång. Tappade den någon natt för länge sedan och sist jag såg den satt den på en glamrockares huvud. Såg honom komma knallandes i tunnelbanan på Medborgarplatsen med min tjusiga modistsydda sammetshatt på huvudet. Blev så häpen att jag blev stum. Grattis till fyndet!

Agata sa...

Tack! Det är verkligen kvalitetsskillnad på gammal sammet och ny. Antar att det här kan vara silkesammet, och det är det ju sällan numer. Synd på din hatt!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin