6 november 2009

Jamen, skål då

Jag tycker väldigt mycket om den här serien från Gustafsberg. Den heter Ingrid och jag har några olika delar sedan tidigare, men jag har aldrig sett några matservisdelar, utan bara kryddburkar, sockerskålar och nu även skålar.

Den här söta skålen har nog fungerat som blomfat, för den är fasligt missfärgad i botten. För tio kronor får man leva både med det och med en rejäl nagg. Ska följa min mammas tips och låta den stå med lite vinäger i sig. Det kan bleka bort de värsta missfärgningarna.

2 kommentarer:

Re-dizain sa...

Jag har inte sett den tidigare...fin. Gillar din Hatthylla med alla fina saker på och speciellt asken. Är asken från Alsermo bruk?

Agata sa...

Nej, de är ganska ovanliga har jag märkt.

Hittar ingen märkning i hattasken, så jag kan inte svara på det.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin