28 november 2009

Mer adventsgodis!

Å här ska det bli Leilas Rocky Road.
Det fanns inga mini-marshmallows på mitt ica, så vi köpte vanliga och klippte i fyra delar. Lite kladdigt, men det gick. Dumlekolor, jordnötter och pistagenötter. Fast latmasken agata orkar inte skala nötterna och snålmasken maken ville inte köpa färdigskalade för massor av pengar, så istället köpte han mörl choklad med pistage i. Det blir nog lika gott.

Chokladen smälter i vattenbad och det tar tid. I den prickiga kannan står uppspetade marshmallows som ska doppas i chokladen.

Bara fibrer och näringriktig föda, alltihop!

Så. Blandat. Nu ska det stelna till i morgon. Då skär jag dem i mindre bitar. Lärdomen från i fjol är att bitarna måste vara ganska små, annars blir folk så asociala långa stunder.

Hade jag haft barn så hade de fått slicka skålen. Nu måste jag göra det själv.
Jättetrist.
Verkligen.

4 kommentarer:

Lena sa...

Stackars stackasr dej som måste slicka skålen ;)

Agata sa...

Det är så skönt med genuin förståelse! ;-)

Dödergök sa...

Så gott! Här har systerdottern bakat pepparkakor och lussekatter det är gott det med men särskillt knäcken såg väldigt smarrig ut. :)

Agata sa...

Så smart att leasa ut bakandet! Här har det inte blivit några lussebullar, så det saknar jag.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin