20 mars 2010

Bra på tv

Den här kvällströtta undulaten kan inte följa en serie som börjar 22.00 en torsdag kväll. Det kan vem som helst räkna ut.

Men tackålåv för Play-kanalerna!

Den allt igenom ickepolitiskt korrekta serien Mauro och Pluras kök som visas på TV8 lyckades i senaste avsnittet kombinera en uppsjö av mina favoriter, Mauro Scocco från tonårsidolerna Ratata, fantastiska Lasse Winnerbäck och klassikerna Toscaäpplen och Gubbröra som är så fantastiskt gott när som helst! Dessutom trillade sköna Helena af Sandeberg in och blev lagom tipsy och frispråkig tillsammans med de andra.

Vad finns det att inte älska i den kombinationen?


5 kommentarer:

Heldri sa...

Åh fantastiskt. Jag hade tänkt se avsnittet med Lasse Winnerbäck men missade det totalt. Nu är min söndagskväll bokad!

PippisRainbow sa...

Åh den serien har jag TOTALT missat.
Måste definitivt spanas in på laptopen ikväll... i sängen. :-)

Anonym sa...

Tja, jag har faktiskt rätt lätt för att inte älska att Plura borstar av sig sitt engångsknark som om det vore mjäll på axeln. Jag får en lite fadd smak i munnen, och väljer bort att se den serien trots fantastiska gäster och recept.

Agata sa...

Tja, valet av tv-program är fritt. Likaså valet att vara anonym, men visst ger det ett fegt intryck...

Anonym sa...

Det var faktiskt inte meningen att utelämna mitt namn, upptäckte det inte förrän nyss och vill be om ursäkt för det.
Det jag menade är bara att det känns så fel att det tramsas bort på många håll i media, och att det inte blir särskilt kännbart för honom. Visst, han får väl böter för sitt innehav, men kan köra på som vanligt ändå. I min bok är det urusla signaler att ge ungdomar.
Och det enda sätt jag kan visa mitt missnöje på i den här situationen, är att låta bli att titta, samt hoppas att andra som tycker likadant också gör det, som en manifestation mot knark.
Förlåt om du tog det personligt, det var inte alls meningen.
/Annika S

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin