6 mars 2010

Ja, må hon baka!

I morgon firas det födelsedag i Agata-hemmet.
Det är agatan själv som fyller 27 år. I år igen.

Därför bakas det cupcakes för första gången. Efter det förra misslyckade Leilaförsöket tänkte jag ge henne en ny chans. Nu med varmluftsugnen på. Efter inspiration från Hello sugar plockade jag fram äppelurkärnaren och gjorde ett hål i varje cupcake (som i min version fick smak av apelsinskal och koncentrerad apelsinjuice)

I hålet spritsades marsansås. Det är gott.
Sen blandade jag i röd och gul karamellfärg för att få den lite orangea kulören på frostingen - men den blev ärligt talat mer korall/lax/80-talspastell-färgad.

Det åkte i en droppe bittermandel-essens i frostingen också. Det är också gott.

Å så lite strössel som fanns i skåpen hemma.
I morgon blir det finfika på nyservisen och den nya, grönprickiga vaxduken på bordet.

7 kommentarer:

Dödergök sa...

Så fina! Nu blev jag bakinspirerad som bara den.
Grattis i förskott!

Heldri sa...

Grattis i förskott!

Är frostingen också från Leilas bok? Jag har bara bakat hennes choklad cupcakes och det var en riktig hit - sambon har beställt cupcakes till sitt födelsedagsfika nästa helg så nu grunnar jag på frosting och garnering.

Agata sa...

Dödergök - Med tanke på att det var första gången s är jag nöjd. Men så fick jag också en faslig snits med spritspåsen under sommarens marängspritsande.

Heldri - Följ länken så hittar du receptet som jag använde. Fast jag ändrade en del... Bittermandeln, vaniljkrämen och apelsinen är min eget idé.

Eva i Halmstad sa...

Grattis i förskott.
De ser ruskigt gott ut.
Må väl
Eva.

miaring sa...

Åååååhhh, så fina konstverk! Från botten - de prickiga formarna, till toppen - laxfärgad frosting, är de supersöta. De verkar till att smaka ljuvligt också. Grattis på födelsedagen.
Mia

Myggan sa...

Stort grattis ifrån mig!
/Anna

Agata sa...

Eva - Tack. Det var ruggigt gott också!

MiaRing - Ja, de var faktiskt fantastiskt goda.

Myggan - Tack så mycket!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin