4 juli 2010

Ute

Fjolårets auktionsfynd - järnsängen - har nu stått till sig, och till slut hamnat i trädgården. Med en botten av spillvirke från renoveringen blev den fin som kruksamling.
Men det är tydligt att jag inte hunnit/orkat/prioriterat min trädgård i år.

Här vore det en dröm att ha många krukor med frodig krasse och några till knallröda pelargoner. Det enda jag har som kan stå där är en röd pelargon (från mamma) som rådjuren nesligt käkat upp blommorna på, och en övervintrad kryddväxt som jag inte ens minns vad det är.

Nä, nu ska jag passa på att tapetsera lite i det tropiska vädret. Ha en fin dag!

1 kommentar:

Linda sa...

Nedrans rådjur som inte kan lämna det vackra ifred. Det är en av fördelarna att på i norr. Inga rådjur! Men inte blommar det hos mig för det...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin