10 mars 2011

Jag gillar't. Ett tag...


Jag är medveten om att vintern kan kännas lång, men jag är ändå en motgångssupporter till den. Man kan inte bara gilla vintern några enstaka dagar med gnistrande sol och fyra minusgrader. Man måste tycka om den trots vinande vindar, glashala gator och piskande snö också.
Och det är faktiskt inte vinterns fel att snöröjningen är usel eller att SJ inte kan köra. Den måste få en ärlig chans trots snöskottning och felvallade skidor.


Men nu är det inte utan att även jag börjar längta efter dagar utan vinteroveraller och stolsvärme i bilen.
Tänk, att under allt det där gnistrande vita ligger en gräsmatta som vill beträdas...

Snart är vi där!

2 kommentarer:

Myggan sa...

Jag håller med. Bor man i sverige, som faktiskt är välsignat med 4 årstider, så ska man väl få uppleva dessa också? Jag gillar när det är vinter på vintern. Vill man ha sol och värme året runt, tja, då är det väl dags att emigrera söderut.
Fast nu har vi ju kommit till mars i almanackan, och om inte jag har fel så ska snödropparna komma då. =)
/Anna

Anonym sa...

känns overkligt, men nån dag så... :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin