25 april 2011

I bara särken

Ibland funderar jag lite extra på vad mina loppisfynd varit med om innan jag fann dem.


Som den här vackra nattsärken i snudd på perfekt skick. Enda felet är några trista fuktfläckar, men är man så här gammal så är man förlåten, tycker jag. Vem har sytt den? Vem har burit den? Och vem har skänkt den till en loppis i stället för att njuta av den?

Jag blir lite sugen på att gå i något luciatåg. Med lingonkrans på huvudet och en bricka med lussebullar och varm choklad. Undrar om det är någon målning av Carl Larsson som spökar här... Eller kanske något ur Tant Grön, Tant Brun och Tant Gredelin...

Eller så vore det skönt att skutta ur sin säng som Rönnerdahl, med en blomkrans runt håret.

Tills det händer ska den få hänga på en krok och vara vacker.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin