9 april 2011

Schnyggt till påsk!

Min turkosa påsktupp har fått en skål-kompis i turkost pressglas.
De snygga pärlplattorna har jag skapat tillsammans med sonen. "Nä jag obbar!" påpekade han när jag försökte avbryta pärlandet för att kvällen var sen. Så vi fick vackert pårla klart och stryka ihop plattorna.

De blev väldigt fina, men jag vill bara förtydliga att varken jag eller hans far har sånt här som yrke. Om nu någon undrar, alltså. Lillkillen verkar ha fått en del om bakfoten.

Pressglasskålen på fot kostade 25 kronor. Fint fynd!

3 kommentarer:

Sanna sa...

Superfin skål och pärlpyssel! Bara älskar dina dockansikten här nedan.. <3

Kraaaaaam och ha en fortsatt fin söndag

Sanna

nattugglan sa...

Ja jisses du gjorde nog ett fynd som fick den fina skålen för det priset,, här på loppis är sånt där blått glas himla dyrt.. tror nog du dkulle ha fått ge ca 15 euro..(150kr)..el mera!! O pärlplattorna är ju häftiga..man kan göra mycket med såna pärlor,,nu ska jag kolla runt på din blogg..då jag hitta hit nu..ha en bra dag!!

Agata sa...

Sanna - visst är dockansikten ljuvliga! Min samling överstiger nu 20 stycken, så jag måste nog lugna ner mig lite. ;-)

Nattugglan - Jomen visst var det ett fyndpris!? Välkommen att spana runt! Jag återgäldar besöket när jag får lite tid!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin