12 juli 2011

Tid för läsning

Åh, herreminje vad alla andra bloggar och håller på. Över 1000 blogginlägg låg och väntade på mig i rss-läsaren när jag kom hem, så jag kan inte direkt skryta med att ha läst särskilt noga. Än mindre kommenterat hos er.

Själv har jag varit på resande fot i två veckor. Och inte hjälps det att jag har modern smart telefon - det blir inget bloggat för det. Däremot har vi badat mycket, fikat mycket, träffat många vänner och släktingar och mest bara drällt omkring i norra Sverige.
En och annan loppis har det också blivit, men ganska få loppisfynd.

Och så har jag försökt läsa annat än bloggar. Som Joyce Carol Oates bok Blonde. Bra, men låååång.



Och när jag hittade Hus & Hems nya tidning retro kunde jag inte låt bli att köpa, fastän jag nästan helt slutat köpa tockna magasin. Men den var bra. Jag gillade särskilt att det var genomarbetade reportage som publicerade massor med bilder.
Som det som handlade om Ikeas 70-talslampor.
Eller det om pinnstolar från 50- och 60-talen.
Eller det som handlade om Lisa Larssons djurfigurer. I andra tidningar får man ofta bara se en eller tre exempel på produktionen, men här tror jag jag att de hade fotograferat allt.

2 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Du verkar ju vara en förståndig kvinna(jag har läst din blogg ett bra tag nu)så nu "vågar" jag också köpa tidningen. Jag stod och höll i den häromdagen, men satte tillbaka den. För hur många gånger har man inte köpt tidningarna full av förväntan och sedan blivit galet missnöjd!
Tack för tipset
Sarah

Maud/En bok om dagen sa...

Och jag köpte också tidningen efter ditt tips! Det var en bra tidning! Inte så hattig och snuttifierad, eller hur man nu ska uttrycka det. ;-)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin