29 augusti 2011

When I'm cleaning windows...

Jag är en ganska bekväm person. Trivs bra i min komfortzon och känner sällan behov av att utmana mig själv. Men ibland måste man det.

När jag härförleden fyllde år fick jag en ukulele med medföljande plats på en ukulelekurs av goda vänner.

Först tänkte jag ge blanka sjutton i kursen. Men eftersom jag känner mig själv så insåg jag att då skulle den där ukulelen bara stå och damma i ett hörn.

Alltså tog jag mig i kragen, anmälde mig till kursen och gick dit.

Och det gjorde jag rätt i. Det var länge sedan jag skrattade så mycket.

Till på köpet lär jag mig ett instrument, och det är ju inte det sämsta.



(When I'm cleaning windows är en sång framförd av George Formby som gjorde instrumentet mäkta populärt en gång i tiden.)

2 kommentarer:

Anna61 sa...

Hej Agata!
Vilken jättefin blogg, ja det är ju nästan så att jag också vill spela uku, haha! Jag kommer tillbaka. Anna

Agata sa...

Hej! Och välkommen! Klart du ska spela ukke!

Välkommen åter!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin