28 november 2012

Kära tomten ...

Snart är det jul. För sakens skull ska jag väl tota samman en önskelista.

Jag önskar mig bland annat en sådan här fin krans som kan fyllas med äpplen eller kottar eller granris eller vad man nu har och hängas på ytterdörren. Mycket fin!Och ovanligt stilren och trendisch för att vara jag.

Den finns bland annat här hos Min lilla vrå.








En ny och fin köksassistent vore bra att ha. Som den här från Ankarsrum. Med alla tillbehör, för rätt vad det är så vill jag mala lite kött eller stoppa korv.




Och så tycker jag mycket om lapptäckesmattor där äldre mattor sytts samman igen. I olika färgställnignar eller material. Som den här. Den och många fler finns här hos Carpetvista.se.


Ett nytt köksgolv vore inte heller helt fel. Det här är en budgetvariant till de linoleumplattor jag egentligen längtar mest efter.
Men Novilon Piso från Forbo är inte heller fult. Fast det behövs nog ett skafferibygge också, såklart. Och kanske några nya köksskåp som passar ihop med det övriga.







Och det här är en förbrukningsvara av sällan skådat slag i mitt liv: Mina hörlurar med mikrofon till mobilen. Används hela tiden, varje dag och börjar förr eller senare glappa. Men det måste vara sådana här med mjuka proppar annars får jag ont. Finns hos Mediamarkt och Netonnet.




Och såna här ljushållare som man stoppar ner i flaskor skulle jag vilja ha. Just den här kostar typ 200 spänn och det tycker jag är onödigt dyrt, så köp hellre billiga. Bruka har en fin i järn för typ en femtiolapp. Den är också fin.


Och min eviga punkt på önskelistan är: Svarta ullstrumpor. Jag använder aldrig något annat, oavsett årstid. Märke spelar ingen roll, och jag behöver både tunna och tjocka så det är inte heller så viktigt, fast inga sockor för de är för tjocka. Och egentligen behöver de inte vara svarta heller, men det är ju mest praktiskt eftersom jag oftast har svarta jeans eller tajts. Så: svarta yllestrumpor vore fint. Kanske såna här från Ullmax?



Annars går det bra med presentkort också. Eller en bunt vita stearinljus. Eller en pärlplatta beroende på ålder på givaren. Eller, nä. Pärlplattor kan alla ge mig!

4 kommentarer:

heidi sa...

så förutseende av dig att lägga ut en önskelista till tomten redan nu:)))

Agata sa...

Eller hur! Jag har för mig att jag finns med på hans RSS-lista, så då får han ju lite tid på sig att ordna mina klappar. ;-)

nattugglan sa...

Va bra lista.. en sån krans o hushållsmaskin önskar jag mej oxå..o en ny telefon..o pysselgrejer...

Queen of Kammebornia sa...

Ja, ullstrumpor är de enda jag använder också, annars är jag hellre barfota :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin