11 mars 2013

Jag svarar på frågor:

Jag är djupt hedrad! Queen of Kammebornia har nämnt mig i sin fina blogg, och skickat några frågor att besvara. Och hennes motivation till varför hon valt mig: "för att du inspirerar mig med kitsch och humor." kan jag bara blygsamt niga inför. Tack, tack! Gulligt!

Här är hennes frågor som jag besvarat:

Vad skulle du göra om du visste att du bara hade en vecka kvar att leva?
Göra min familj glad. Få min son att skratta. Äta kolhydrater och dricka vin. Umgås med vänner och skita i jobbet.

Vad gör dig lycklig?
Det räcker att titta på min son så blir jag varm i magen och glad. Han är det vackraste jag vet och fyller mig med kärlek. (Nä, inte alltid, såklart. Ibland blir jag så arg på honom så jag kokar. Jag är ingen änglamamma som alltid strålar av godhet.) 
Men ofta, ofta så hör jag hur mitt hjärta pinglar när jag ser honom.
Det kunde jag aldrig tro innan jag hade den innerliga förmånen att få barn! Att en liten människa kan göra en så glad!

Vad är du rädd för?
Att det ska hända min son något. Eller att det ska hända min övriga familj något. Spindlar är inte heller så kul, men jag är rätt oneurotiskt lagd i andra fall. 

Vad är ditt motto?
"Did you give the world some love today, baby?"

Vad skulle du göra om du vann en miljon pengar?
Bygga ut hallen och renovera köket.Och betala av lån. Kanske lyxa till det med en Ankarsrum hushållsassistent.


Med utmärkelsen följer uppdraget att skicka den vidare till bloggar som har färre än 200 följare. Berätta på din blogg vilka du utnämner och länka till deras bloggar. Skriv på deras bloggar att de fått utmärkelsen av dig. Svara på frågorna du fått av den som gett dig utmärkelsen. Hitta på nya frågor till de du nominerar.
Här är mina frågor:
  • Hur kom det sig att du valde det yrke du har i dag?
  • Vilken är din skämsmat som du lagar när tid, ork och inspiration saknas (och som du knappast skulle bjuda någon utomstående på...)
  • Samlar du på något?
  • Vilken är din bästa egenskap?
  •  Vann rätt låt?

Och här är de bloggar jag är nyfiken på: 
Femtiotalsjakten  - En rolig och kunnig blogg om loppisfyndande och retrojagande. Kul och välskriven!
Knit by Heidi  - Kreativ och stickig! Dessutom en trevlig och kommenterande bloggerska.

Jag blommar - Spännande formgivare som återbrukar och skapar av gammalt och nytt. Fin blogg!
Kerstin Kokk - Bakar, lagar mat och fyndar fina saker på loppis. En gammal bekant med en betydligt nyare blogg. Intressant och informativt om loppisfynden och inköpen. Och om kakorna, så klart!




2 kommentarer:

Maria - JAG BLOMMAR sa...

Hej o tack! Jag ska svara någon dag! Kul också att läsa dina svar...

Queen of Kammebornia sa...

Så fint att få läsa dina svar! Stor kram!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin