11 mars 2013

Spanish juanita

Vår svartmålade toalettdörr har pimpats med en galet vacker broderad spansk donna! Jag funderar på om jag inte ska måla om den trista ramen i något snyggare, men jag kan inte riktigt bestämma mig. Kanske kan den bli snygg i samma petrolturkosa färg som hennes klännigsliv är i?

Tänk att den här har stått på loppisen i flera veckor utan att någon annan än jag sett storheten och skönheten i det här broderiet som någon lagt ner ansenligt med timmar på - det är märkligt!


Och det är inte bara jag som gillar den. Sexåringen blev väldigt nöjd över inköpet och tycker att den sitter på ett perfekt ställe.

2 kommentarer:

Irene Lundell sa...

Snygg! Den passar fint där och hm, kanske skulle du pimpa ramen lite också.

Själv har jag Jesus på vattnet på min gästtoa, kolla här: http://torasvavstol.blogspot.com/2013/01/vardag-badrumsmatta-och-jesus-pa-vattnet.html

Hälsar Irene

Heidi sa...

typiskt för kvinnligt hantverk - om man inte sysslar med det själv, förstår man sällan hur mycket arbete som ligger bakom det.

Men tavlan passar perfekt där! fast en turkosa ram i samma färg som livet skulle inte skada:)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin