25 september 2013

Flytt på gång

Vi ska flytta. Men inte så långt. Några rum i huset ska byta karaktär.
Mest troligt blir det vuxensovrummet som byts mot barnrummet, eftersom det senare är ett genomgångsrum med dörrar och fönster åt alla håll och dessutom är det överfullt med prylar som inte riktigt ryms.
Nackdelen är att barnrummet har en garderob medan vuxensovrummet har tre, och är det någonstans där vi vuxna leder över barnet så är det på klädfronten. Om inte annat så tar våra kläder mer plats. Dessutom har vi vuxna en dålig ovana att behålla de kläder vi växer ur eftersom vi, till skillnad från sonen, faktiskt har en ambition att någon gång få på oss för små kläder igen.

Så någon ny klädförvaring är ett måste och jag letade ett tag efter ett snyggt klädskåp.
Men nu har jag kommit på att jag istället för att skaffa en trist garderob eller ett klädskåp ska ordna någon slags klädstång eftersom jag har så vansinnigt många vackra klänningar som förtjänar att hänga framme.

Min plan är att skaffa rör och såna där rörsvängar och göra ett djupt U som ska skruvas fast i taket. Alternativet är att göra ett brett L och skruva fast i taket och i en garderobsvägg, men jag är lite orolig för att garderobsväggen är av gips.


De här bilderna togs för några år sedan, men de har inte blivit färre. Snarare fler, fastän jag sålt av några i samlingen.




Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin