19 juli 2014

Enkelt och festligt sommarpyssel

För en vecka sedan fick jag den stora äran att vara med och arrangera ett fint kalas för en nybliven 70-åring och en 60-åring. Eftresom det var varmt som attan så sattes det upp ett stort tält så ingen av de 50 gästerna skulle få solsting.
Och eftersom det egentligen fanns massor med andra saker att göra så satte jag mig ner vid symaskinen och skapade några vimplar och en välkomnande traskrona.


Det fanns säckvis med tyger som är ämnade att bli mattrasor, så det var inget problem att få ihop material. Till slut fastnade jag för den här grön-vit-röda kombinationen och började klippa vimplar i samma storlek. Jag valde tyger som såg likadana ut på både fram- och baksidan och sicksackade kanterna.

Därefter tog jag grova snören och gjorde enklast tänkbara fästanordning - jag sicksackade fast snöret på tyget.
Det blev två vimplar som blev ungefär fyra meter vardera.

Av tygerna som var kvar rev jag långa remsor som jag knöt fast på ett gammalt tunnband. (Det är det bästa med att vara på landet - det finns så många bra saker på gamla gårdar!) Sedan körde vi ner en fyra meter hög stolpe i marken och spikade fast dekorationen i fyra remsor högst uppe. Klart. Och väldans festligt!

2 kommentarer:

Heidi sa...

Du vet verkligen hur man skapar en festplats:)

Hoppas att festen var trevlig, och att du också hann njuta av den:)

Agata sa...

Det var en trevlig fest, men jag tillbringade en hel del tid vid diskbaljan! ;-)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin