18 juni 2015

Sommar?



Den här sommaren, hörni ... Kallt och blåsigt och rent av eländigt. Stackars den där skomakaren som var ledig mellan hägg och syrén - han hade frusit ihjäl i år.


Själv tröstar jag mig med brasor hemma och loppisfynd. Som den här stora, virkade filten. Restgarner i himmelens alla färger och en hel del glittergarn skulle kunna gjort den outhärdlig även för min smak. Men den mullvadsbruna bottenfärgen dämpar och håller samman. Dessutom är det en storlek som verkligen funkar. Andra mormorsrutealster jag hittat har antingen varit för små, i bebisstotlek eller långsmala för att lägga över en gungstol. Den här funkar att krypa in under framför brasan.




(Ja, nu ska ju ingen tro att det är där jag tillbringar mina dagar. Mest håller jag på och städar, tycker jag. Och lagar mat. Och underhåller femåringen.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med dig - så här långt har ju inte sommarvädret varit det bästa. Men du kan ju mysa under din fina filt ... ;). Själv blev jag färdig med en pläd i veckan och den ser ut att komma till användning förr än jag föst anade. Glad midsommar oavsett väder!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin