27 augusti 2017

Sommaren 2017

Sommaren 2017 är på upphällningen. Den har varit lång och rätt jobbig. Jag har blandat semester med föräldrapenning och varit ledig i nio veckor tillsammans med familjen.
Och det är banne mig ingen semester att vara ledig med två barn. Nu ska jag vila ut mig på jobbet i höst.

Men jag har inget att klaga på vad gäller vädret. Det har helt enkelt känts som rätt normalt svenska sommarväder och vi har fått vår beskärda del av bad i alla möjliga former.

Men ändå har jag inte ens knaprat på hälften av allt roligt jag hade på attgöra-listan, som tälta, paddla kanot, klättra uppför Skuleberget, köpa båt, åka på husbilssemester, väva mattor, åka på självplock, rensa i syrummet, sy, sticka, läsa böcker, dricka sangria, grilla med vänner ...

Ja, du hör ju! Jag behöver vara ledig minst nio veckor till.

1 kommentar:

Heidi sa...

Det låter ändå som om du och din familj har haft en härlig sommar:)

"Tur" at du kan vila upp dig på jobbet, så att du kan få tillbaka din energi och göra dig redo för kommande semestrar:)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin