7 januari 2018

LÄSTA BÖCKER 2017

Läslista

  • Jag har läst en hel del böcker under 2017. Ja, herregud vad jag har läst. Eller - lyssnat. För under 2017 är det inte många böcker jag läst på traditionellt sätt. Till det räcker inte min tid och ork. I stället plöjer jag ljusbok på ljudbok. Och däremellan poddar. 

  • Bäst:
  • "Ett jävla solsken" av Fatima Bremmer, dec-17 :-D
  • "Längtan bor i mina steg" av Klara Zimmergren, nov-17 :-D
  • "Klingsor" av Torgny Lindgren, okt-17 :-D
  • "Katedralen vid havet" av Ildefonso Falcones, okt-17 :-D
  • "Swede hollow" av Ola Larsmo, aug-17 :-D
  • "Ditt liv och mitt" av Majgull Axelsson, juli-17 :-D
  • "Barn av sin stad" PerAnders Fogelström, maj-17 :-D
  • "Mina drömmars stad" av PerAnders Fogelström, maj-17 :-D
  • "Nybyggarna" av Vilhelm Moberg, mars-17 :-D
  • "Invandrarna" av Vilhelm Moberg, mars-17 :-D
  • "Utvandrarna" av Vilhelm Moberg, mars-17 :-D
  • "Ljuset vi inte ser" av Anthony Doerr, jan-17 :-D
  • "De fattiga i Lódz" av Steve Sem Sandberg, jag-17 :-D
  • "Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz" av Göran Rosenberg, jan-17 :-D

  • Väldans många historiska böcker på den listan, ser jag. Och pinsamt många män.


  • Sämst:
  • "Och kvar stod en röd resväska" av Mari Åberg, augusti-17 :-/
    • Lovade mycket men slutade i ingenting. En pigroman i dess tristaste form.
  • "Det lilla bageriet på strandpromenaden" av Jenny Colgan, feb-17 :-/
    • Nej, feelgood är inte min bästa gren. 



  • Hela listan:
  • "Färjan" av Mats Strandberg, dec-17 :-)
  • "Ett jävla solsken" av Fatima Bremmer, dec-17 :-D
  • "Världens vackraste man" av Lena Ackebo, dec-17 :-)
  • "Glöm mig" av Alex Schulman, dec-17 :-)
  • "Oktober i fattigsverige" av Susanna Alakoski, nov-17 :-)
  • "Längtan bor i mina steg" av Klara Zimmergren, nov-17 :-D
  • "Tjockdrottningen" av Moa Herngren, nov-17 :-)
  • "Alla borde vara feminister" av Chimamanda Ngozi Adichie, nov-17 :-)
  • "För att kunna leva" av Yeonmi Park, nov-17 :-)
  • "Alltid för er" av Gunilla Lindh, nov-17 :-/
  • "Klingsor" av Torgny Lindgren, okt-17 :-D
    • "Vi som överlevde" av Michael Bornstein, okt-17 :-)
    • "Barnbruden" av Anna Laestadius Larsson, okt-17 :-)
    • "Störst av allt" av Malin Persson Giolito, okt-17 :-)
    • "Katedralen vid havet" av Ildefonso Falcones, okt-17 :-D
    • "Vad hände med barnen" Eva F Dahlgren, aug-17 :-)
    • "Fallna kvinnor" av Eva F Dahlgren, aug-17 :-)
    • "Och kvar stod en röd resväska" av Mari Åberg, augusti-17 :-/
    • "Swede hollow" av Ola Larsmo, aug-17 :-D
    • "Ditt liv och mitt" av Majgull Axelsson, juli-17 :-D
    • "Kvinnan på tåget" av Paula Hawkins, juni-17 :-)
    • "Barn av sin stad" PerAnders Fogelström, maj-17 :-D
    • "Mina drömmars stad" av PerAnders Fogelström, maj-17 :-D
    • "Öppnas i händelse av min död" av Liane Moriarty, april-17 :-)
    • "Nybyggarna" av Vilhelm Moberg, mars-17 :-D
    • "Invandrarna" av Vilhelm Moberg, mars-17 :-D
    • "Utvandrarna" av Vilhelm Moberg, mars-17 :-D
    • "Hela Kakan" av Kakan Hermansson, februari-17 :-)
    • "Hon älskade" av Helena Henschen, feb-17 :-)
    • "Det lilla bageriet på strandpromenaden" av Jenny Colgan, feb-17 :-/
    • "Sluta aldrig gå" av Christina Richardsson, jan-17 :-)
    • "Ljuset vi inte ser" av Anthony Doerr, jan-17 :-D
    • "De polyglotta älskarna" av Lina Wolff, jan-17 :-)
    • "De fattiga i Lódz" av Steve Sem Sandberg, jag-17 :-D
    • "Hur man förälskar sig i en man som bor under en buske" av Emmy Abrahamsson, januari-17 :-)
    • "Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz" av Göran Rosenberg, jan-17 :-D
    • "Bli som folk" av Stina Stoor, jan-17 :-)

    2 kommentarer:

    Heidi sa...

    Jag ser flera som jag har läst, fast för ett tag sedan. Och så ser jag några som jag skulle vilja läsa:)

    En bra lista på lästa böcker:)

    Vill tipsa om sajten Goodreads.com där du kan lista de böcker du läst/lyssnat på. Den är gratis och oväntat bra.

    Unknown sa...

    Det viktigaste i denna värld är familj och kärlek, levande liv utan min man var en riktig röra för mig och mina barn. Jag är så glad att ta min ex tillbaka med hjälp av Dr.Oduduwa. Min största överraskning var att 3dagen efter att doktorn förberedde min kärleksspell, min man som övergav mig, min man tog bort mitt nummer från hans telefon, inga samtal och inga textmeddelanden från honom i mer än 14 månader plötsligt oväntat ringde mig och jag är så glad att vi har kommit för att bli igen genom doktor Oduduwa hjälp och hjälp. Jag är så glad att vara med min man i kärlek mer än någonsin tidigare. Dr Oduduwa är en stor kärlekskärlek, du kan kontakta oduduwa om du behöver hans assistent för att luncha en kärleksåtergivelse, för jag vet att han kan hjälpa dig också, Magic love stava för att ta tillbaka ex, Magic Love stava för att sluta skilsmässa och magisk förtrollning för att vinna domstolsfall och Magic Spell för att föda barn som egen.
    kontakta Oduduwa Spell Caster via hans personliga email: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
    Tel: +13019658857

    Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin