11 september 2022

Lång time, no see


 

Oj, det var ett tag sedan jag var här, märker jag. 

Mycket har hänt.

En pandemi drog förbi med förödande konsekvenser. Barnen har blivit tonåringar och jag har öppnat vintagebutik som sidosyssla tillsammans med en kompis.

Och vi har blivit med hund. En liten västerbottenstös som är en högst medveten mix av två schabradorer. Alltså schäfer och labrador. Bedårande men vidrig, för hon är också tonåring. Och vi är alltför ointresserade av att ha hund som hobby, så det där med att gå kurser och orka vara konsekventa i uppfostran går sådär. 

Jag har hunnit bli trött och medelålders och somnar oftare i soffan än jag orkar handarbeta. Det är tråkigt, för jag är fortfarande duktig på att skaffa material. Så jag borde verkligen sticka lite för att minska lagret av garn, eller sy mina egna kläder så att alla tyger skulle få plats. 

Nå. Kanske återkommer jag hit snart. Kanske inte. 



1 kommentar:

Eva Sundström sa...

Gott Nytt År! Första gången jag kikar in här! Har bara hunnit läsa det sista inlägget och där har vi vissa likheter. Både garnlagret och tyglagret ökar fortare än jag stickar och syr! Fb och Instagram i all ära. Snabba och lätta att hantera men det är inte det samma som en blogg!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin