9 februari 2007

Nya projekt i mitt liv

Senast jag stickade ett par benvärmare var jag 12 år och det var tidigt 80-tal. Nu är jag sugen igen. Eftersom jag är en flitig kjol- och klänningstjej så skulle ett par värmade benvärmare sitta fint ovanpå iskalla nylonstrumpor.

Tänkte mig de här från Drops.
I Alaskagarn, men förmodligen någon decimeter längre.
Skulle gärna ha yllesockor med långa skaft som man kunde dra upp över stövelskaften, men det ryms inte ngra i mina stövlar. Så – benvärmare it is.

Måste bara göra klart mina grönvitrandiga vantar först. Suck och pust.
UFOn, UnFinished Objects är min grej – inte att göra klart. Det blir allt tydligare.

Jo, de förra 80-tals-benvärmarna var benvita och rosa i ulligt angoragarn. De här blir nog likadana som bilden.
Är det bara jag som har svårt att föreställa mig saker i annan färg än den som bilden visar? Jag känner mig ibland mer än lovligt tråkig .

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin