3 december 2012

Recept från förr

Mina gamla kokböcker och pärmar med receptklipp är en skatt som jag vårdar ömt. Några kommer från min farmor och generationer före henne. Andra har jag hittat på loppis, på den där tiden när loppisbesök inte var var mans lördagsnöje, utan något som ganska få ägnade sig åt.

Visserligen tycker jag om återbruk och att det är bra för klimatet, men jag kan, ärligt talat, sakna den där tiden då inte alla gick omkring och letade efter samma saker som jag. Men det hade jag inte vett att uppskatta då, såklart.



I mina små recepthäften finns det många spännande recept som jag alldeles för sällan bakar, men bilderna är vackra och det räcker långt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner igen bilderna. Som barn bakade jag fem-minuterskakan på söndagsmorgnarna och gräddade i vår AGA-spis. En sån skulle man haft i dag,eller hur?
Louise

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin