I höstas hittade jag igen en kartong i uthuset. Det ryms väldigt mycket i vårt uthus, och det mesta är rat. Men den här banankartongen innehöll en del av mina gamla blomkrukor och kan sålunda inte klassas som rat. Fast min familj blev onekligen lite förvånade när jag började göra en snabb kalkyl av hur mycket pengar det egentligen handlar om...
Det borde vara ett tecken på att man äger för mycket när en sån här skatt bara kan gömma sig i flera år utan att ens bli saknad. För det här är sannerligen inte de enda gamla blomkrukor jag äger. Många använder jag, men långt ifrån alla.
Nu ska de få en annan förvaring, och kanske rent av plockas fram och användas.


