25 november 2004

Att man ska behöva vara arg jämt...

Suck. Har haft ansvar för ett samordningsprojkekt på jobbet med massor med inblandade.
Material från olika håll skulle samlas ihop, instruktionerna var glasklara men alldeles för många inbölandade personer är för tjockskalliga. Jag upphör aldrig att fascineras över att vårt samhälle faktiskt går framåt varje dag med tanke på hur korkade människor är. Läser de inte instruktioner? Förstår de inte? Vill de inte förstå?
Eller denna strävan efter obstruktion!? "Nä, det sätt ni sa att man skulle göra på var så krångligt/tråkigt/konstigt så jag gjorde såhär istället..."
Jaha. Så att det skulle bli fyra gånger så krångligt för mig! Tack för ingenting!
Eller de som inte klarar av att hålla en simpel deadline... "Nä, jag hann inte. Mycket att göra nu..."
Jaha. Och att mitt jobb skiter sig fullständigt när inblandade puckon väljer att göra andra saker, det spelar ingen roll?!

Fast i ärlighetens namn är det ett fåtal muppar som trasslar till det. De flesta är duktiga, ambitiösa, samvetgilla och noggranna och gör precis som de är ålagda. Ett stort tack till dem - det är de som får mig att inte begå harakiri i fikarummet.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin