13 januari 2005

Värme och lobotomi

Äntligen kom bergvärmemännen. Med stora maskiner och smutsiga kläder. Fast det märkte vi inte förrän på kvällen när vi kom efter lite övertidsarbete. (Jo, för när man sambo-samåker måste man koordinera övertiden till samma kvällar. ) De dök upp mitt på dagen och började sitt 140-meters-borrande.

Och fastän det var beckmörkt ute så kunde jag minsann se att de hade SMUTSAT NER min gräsmatta. Nästa vecka kommer grävare och gräver ner någon slang. Och sen dröjer det väl ytterligare någon vecka innan pumpen installeras. Men vi har ändå stått i bergvärmekö sedan september så det är väl onödigt att gnälla på några ynka veckor.

Håller på med en modern variant av lobotomi - ser på usla dokusåpor. Förmodligen för att vi äter sena blodpuddingmiddagar framför teven. Då hinner man med både Amish in the city och Straight or gay. Även Top Model hann jag zappa förbi medan sambon suckade bakom DNs korsord.

Ibland känner jag mig som en norrländsk variant på white trash...

(Jo, julgranskulor heter pumlor i de norra delarna av Sverige. Åtminstone i min norrbottniska släkt.)

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin