26 april 2005

Veckans tjejsnack

* Känner du till någon person i din personliga närhet som är homosexuell?
– Nja. Inte i min allra närmaste närhet, men visst känner jag folk som är homosexuella. Jag känner många som är heterosexuella också. Och asexuella. Men den ende person (förutom mig själv) vars sexualitet jag engagerar mig i är min sambos.

* Har du fördomar mot homosexuella?
– Ja. Jag har fördomar om de flesta människor, dessvärre. Som att amerikaner är lite polerat korkade och körsångare trevliga. Men så fort man avgruppifierar folk och pratar med dem så brukar de vara som folk är mest. Lite polerat korkade och trevliga ;-)

* Hur tror du att du skulle reagera om en mycket närstående "Kom ut"?
– Förstår inte frågan. Förmodligen skulle jag bli glad för den personens skull som äntligen vågade sig ut, men jag vet inte varför jag skulle reagera.

* Anser du att homosexuella skulle få rätt att gifta sig i kyrkan?
– Ja.

* Vad är det första du tänker på när du hör ordet "homosexuell"?
– En grupp människor som länge fått slåss för att få vara de de är.

1 kommentar:

Mikusagi sa...

Var hittade du de där frågorna?

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin