1 november 2005

Förtydligande om moderskärleken

Nä, vad jag lät osympatisk i förra inlägget. Och sambon tvingade jag med på det tåget också. Så är det verkligen inte, måste jag förtydliga. Jag gillar min mamma väldigt mycket. Och sambon har inget emot sin svärmor. Tvärtom anser han sig ha haft tur med henne. Hon är både klok och smart och en enastående kvinna. Politiskt insatt med kloka åsikter och ett brinnande rättspatos.
Länge, länge var hon min stora förebild som klarade av eget hus och heltidsjobb med halvkass lön samtidigt som hon försökte få styr på tonråsrabiata agata och min nästan lika uppstudsige bror.
Det är bara det att hon börjar bli gammal... Och problemet är väl att det är det jag har svårt att hantera. Att hon börjar tackla av, börjar slå av på takten och lämnar över besluten till oss.

Mödrar ska ju finnas där och på något sätt ta kommandot och veta allt och berätta hur man ska göra när man vacklar själv.

Skriver jag förnumstigt och lögnaktigt. Jag skulle bli skogstokig om hon gjorde det!



Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin